pondělí 28. ledna 2013

Knihy v mých myšlenkách Potřetí - Všechny řitě světa i ta má

[Přeneseno, původně 3. října 2012]


Um, omlouvám se, že jsem se (zase) tak dlouho neozvala. Nejprve jsem byla nemocná (věřte mi, že vysmrkávat vlastní mozek a vykašlávat kousky plic není hezké. Ale je to vlastně fajn námět na... um, povídku? úvahu? vidíte, jak úžasně literárně přemýšlím?) a potom... no, blbě se mi to přiznává, ale věnuju se škole. Konečně. Po osmi letech, co tam chodím, jsem se ten devátý taky jako rozhodla něco dělat a ne jenom spoléhat na to, že si něco zapamatuju z hodin, na kterých se ani neobtěžuju dávat pozor. Tím nenaznačuju, že bych se snad nedejIane/Jashine učila. Ale dělám tak 75% úkolů (ano, je to hodně!) a dokonce jsem udělala DOBROVOLNÝ domácí úkol z matematiky (který neuměla ani učitelka, hah, jsem prostě dobrá) a taky jsem (dá se říci, že včas, každopádně mi to bylo jako včas uznáno) odevzdala čtenářský deník a tak. (Ale taky jsem podělala fyziku, kterou máme zítra, takže se asi budu muset potřetí v životě učit (ANO, počítám si to. Poprvé to bylo dvacet minut, podruhé třicet sekund, to letos.)) Taky jsem se chtěla zůčastnit literární soutěže, ale ta pojebanina je až od 15-ti, takže smůla.

Tak ale už ke knize ^^




Charles Bukowski - Všechni řitě světa i ta má



1) Proč jsem si vybrala právě tuhle knihu?
Protože... Bukowski. A Keigh. Nebyl doporučen přímo mě, ale je fakt, že Keigh ho totálně miluje a chválí a tak, a zkuste si nebýt zaujatí něčím, co se líbí Keigh. Takže když jsem o prázdninách naklusala do knihovny, prostě jsem hledala B... Bu... Buk... Bohužel se ukázalo, že naše šílená miniknihovna v Tanvu má od něj jenom dvě knihy. Vzhledem k tomu, že druhá měla v názvu tuším ejakulát, nebo byl podobně šílený, a knihovnice na mě už tak kouká trochhu divně když si půjčuju Poa a učebnice španělštiny a Prattcheta a Exupéryho a do toho prásknu třeba Brezinu xD A taky pořád donáším knihy pozdě. No prostě nejsem zrovna ukázkový... é, uživatel (?) knihovny. Takže jsem vzala tu druhou, tuhle, a i TAK u mě na ní knihovnice koukala trochu divně.

2) Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným)
Geniálně sprosté.

3) Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem)
Přežívat.

4) S jakou postavou bych se ztotožnila, případně kým bych chtěla nebo naopak nechtěla být
Upřímně: Nevím. Tohle je soubor povídek a já... nemůžu vybrat. Už jenom proto, že ani nejde o postavy.
...jo vlastě, chtěla bych být HEMINGWAY!!! (Reálný spisovatel, dokonalý, technika ledovce, právě ho bereme, čtu Stařec a moře) Který se tam vlastně jen mihnul coby... no, neodvážím se tvrdit, že to byla halucnace, protože upřímně nevím.

5) Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Positivum? Mně se to vlastě celkem líbilo celé (i když myslím, že veškeré to množství všech sprostých slov by se dalo trochu víc omezit. Ale je fakt, že bez toho už by to asi ani nebyl Bukowski.) Ale asi myšlenky a... humor. Cynismus. Trochu satira. Nemůžeme ovlivnit svět, tak si z něho utahujeme. Na zdraví.

6) A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav
No, je fakt, že někdy mi přišlo, že by některým lidem tam stačilo vrazit pár facek a oni by se vzchopili, že totálně nemaj důvod bejt tak na dně. I když... to je možná ono. Stejně jako je asi spíš ve mě, že enchápu, jak se chlap může nechat potopit kvůli ženskejm.

Konečné hodnocení: Um... 88%? Nevím. Jak říkám, je to soubor povídek (sakra, jako psolední dobou vlastně asi všechno, co čtu, kromě Prattcheta a Hemingwaye) a něco se mi líbilo víc, něco míň, takže ono je to těžké.

Jinak. Nevím, jak je to s omezením knih, alepokud se píšou upozornění před povídky, tohle by rozhodně mělo mít aspoň těch 18+ (A jestli mě někdo hodlá žalovat, že čtu, co čtu, prosím :D)
Tím chci říct, že jestli si tuhle knihu na můj popud půjčíte NEMŮŽU za vaše psychický újmy. Fakt ne. Vlastně ji radši ani nedoporučuju, protože si nejsem jistá, jestli můj blog čte někdo, komu yb se TOHLE mělo dostat pod ruku, fix teda myslím Bukowského zná a tam končím.
Takže vyjasněno? Jsem ráda, že jste si přečetli tenhle článek, ale asi je vám to k ničemu, to ve zkratce ^^

A klasika, fotka :3


Žádné komentáře:

Okomentovat