úterý 22. ledna 2013

Knihy v mých myšlenkách Poprvé - Pán Prstenů: Společenstvo prstenu

[Přeneseno, původně 23. července 2012]


Super dlouhej název článku, zase.
Omfi, miluju toho medvídka. Jakože fakt. Hrozně moc.
Kdybyste se také chtěli přidat, odkaz k nalezení v menu~
A teď už ke knize!

Knihu jsem dočetla asi před třema minutama, takže to máte všechno hezky zčerstva :)

John Ronald Reuel Tolkien - Pán Prstenů I. Společenstvo Prstenu
Bez ilustrací.
Z anglického originálu přeložila Stanislava Pašustová
Vydala Mladá fronta v Praze roku 1990

1) Proč jsem si vybrala právě tuto knihu?
Protože jsem kulturní zaostalec a místo abych začala hezky od známých, profláklých věcí, čtu to, co jiní sotva znají - a řekla jsem si, že to musím změnit. Tedy, Tolkien na scénu! ^^ (Jasné, jasné, na noční stolek...)

2) Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným)
Zoufalá cesta.

3) Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem)
Nadechnout.

4) S jakou postavou bych se ztotožnila, případně kým bych chtěla nebo naopak nechtěla být
Tohle je docela těžké, protože já se vždycky do všech povídek cpu jako další postavu, už když ji čtu. Byla jsem krásný elf a bílými vlasy! *.*
Ehm... musím říct, že mě zaujmul... jak se to jmenoval? *hledá v knize* Glorfindel. Nevím proč, něco na něm mě okouzlilo a byla jsem ohromně zklamaná, že nebyl vybrán do Družiny. Ohromně. Asi jím bych chtěla být. Blízko jsem měla k Samovi - jeho chování mi mě připomínalo ze všech nejvíc. A nechtěla bych být Bilbo. Nikdy. Nikdy. (Nebo Glum, ehm. Chudák docela. Jasně, možná na něj Prsten nepůsobil, když svýcho bráchu, nebo kdo to byl, škrtil, ale pokud ano, tak je to skutečně chudák.)

5) Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Ta kniha je dobrá jako celek, ale vlastně moc nevím, jakou jednu věc vyzdvihnout. Tak abych snad napsala: Frodo jakožto hlavní hrdina. Nemusí to být puberťák, elf a nemusí být jenomstrašněšíleněmochodný a nikdybyaninepomyslelnaniczlého a vůbec upadat do podobných kýčů a přesto není ukňouraný, ale ani nemluvící hora 'já to všechno zvládnu sám'. Prostě je to taková zlatá střední cesta, není úplně k ničemu, ale svoje mouchy má.

6) A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav
Kupodivu bych asi řekla: děj. To hlavní se odehrálo na začátku knihy a dál byl popis putování, který postupně upadl do jemného stereotyu popsat podmínky cesty, popsat krajinu, popsat přenocování, popsat podmínky cesty, popsat krajinu, popsat přenocování kdy se něco někomu nezdá, popsat podmínky cesty... kterému se ale nešlo vyhnout, alespoň mě nenapadá, jak by to šlo. Tolkien tu cestu prostě musel popsat a náhodou, povedlo se mu to velmi dobře. Právě popisy byly barvité, ale ne přílliš dlouhé, nicméně ani zbytečně stručné. Akorát. Ale stejně mi to vadilo ^^' Maličko.

A konečné hodnocení knihy?
Hmm... 92%

A nakonec 'fotešškaaaa'~

Žádné komentáře:

Okomentovat