pondělí 28. ledna 2013

Knihy v mých myšlenkách Popáté - A bez šály odešel

[Přeneseno, původně 2. ledna 2013]


Abyss ještě neudělala nebo aspoň nezveřejnila ikonky a bannery k Třetí sezoně, tak budu zatím používat k Druhé. Stejně jsem to přečetla loni - a strašně mě štve, že jsem v tom tak pomalá. Myslím, že budu dělat jen ty knihy, co mi přišly zajímavé. Což jsou stejně skoro všechny. Sakra. Představa, že bych měla udělat ještě tak 15 dalších článků jenom KMM mě docela děsí, ale s tím nic neudělám.
Miluju vás.
A jen tak mimochodem, začala jsem s projektem 356 dní, tak jsem zvědavá, jak dlouho mi to vydrží.

PS: Nějak se mi podařilo napsat konec Osmičky. Nechápu. Nevermind.




Nyahahah, uděláme si tady soukromý hudební koutek Eda Sheerana.

Dagmar Pokorná - A bez šály odešel

Pro nadační fond Cultura Bohemia vydalo sponzorsky v roce 2010 Nakladatelství Růže, s.r.o.
Titul č. 52, vydání první
Sazba a graf. návrh obálky: DTP studio Nakadatelství Růže, Michael Vichta a Jan Matěj Krnínský.)
Tisk: Sponzorsky vyrobila tiskárna PB tisk Příbram


(Tak trochu to nechápu, tak jsem to opsala celé. Ta knížka je vítež soutěže toho Cultura Bohemia, takže to vypadá, že první cena byla, že jí to vydali, nebo něco na ten způsob. Každopádně, ilustrace to nemá a je to jediný vydání, takže to vlastně nemá smysl.)


1) Proč jsem si vybrala právě tuto knihu?
(To ne já, to moje Shauma!) (Fakt příšerný, suchý humor. Nenávidím ho. Hm, hm.) (A přitom ho ták miluju!) No, přinesla jsem Matys Osmičku, rozneslo se to třídní a pak ještě dál a momentálně nemám tušení, kde ty desky skončily. A... prostě se mi najednou dostala do ruky tahle knížka a já si konečně udělala pořádně čas a pořádně ji přečetla. Mám takový dojem, že má slečna psát obdobně jako já, asi...? Nepíše, ale je to hezké.

2) Definujte knihu jedním až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným)
Křehké

3) Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem)
Zpívat
(Půvidně jsem tu měla 'křach', ale to je vlastně to samé, jako odpověď na otázku dvě.)

4) S jakou postavou bych se ztotožnila, případně kým bych chtěla nebo nechtěla být
Cnost. Jsem jediná, komu přijde staršně... hm, osamocená? Ve společnosti? Ve společnosti sebe samé? Pořád jsem na ni musela myslet a mrzí mě, že nedostala téměř nulový prostor, protože ačkoliv zaujala mě, autorku asi už ne.

5) Pokudte se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba opravdu velmi špatný, najděte v něm aspoň jedno pozitivum
Hm. Začínám mít problém s tím hodnotit knihu postupně a nevnímat ji ažý příliš jako celek. A přesto... ne, nevadí.(Kniha JE celek, ne?, křičí moje druhý já.) Pozitivum. Autorka. Určitě. Není to myšlenka, ne, nejsou to postavy, ačkoliv říct, že to není v postavách, je ode mě značně ironické. Mám na mysli styl, ale ten styl není stylem, takže proto autorka. Nevím, jestli je to tím, že je nezkažená, nebo tím, že je drzá a vzpupná a silná, ale je jiná. Někdy mám pocit, že možná až schválně. Ale přesto je v tom hlavně vzdor a radost, ne podlézavost, a to mi docela... imponuje.

6) A naopak, najděte jedno negativu, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovateli/spisovatelce), ae třeba i v chování postav
Je mi té knihy strašně líto, sotva se na ni podívám. Nebudu lhát a říkat, že se mi chce brečet, prostě lítost. Proč si nenechala nějaké věci jako eso v rukávu? Proč má jenom hlavní linii? Proč tak málo myšlenek, za to všechny hlavní? Co budeš psát dál, Darmag? Z čeho budeš žít? Odi et amo.

Konečné hodnocení knihy?
Nevím. Vážně nevím. Je to dokonalá kniha. Fakt je. Ale je v ní až moc. Zbytečně moc. Surová. To slovo mi běží v hlavě celou dobu, co píšu tenhle článek, a to je ono. A je to dobře, jenom si neumím představit nic potom.
Nejsem schopna přiřadit procenta, protože neustále musím myslet na to, co bych hodnotit prostě neměla. Pardon.



8 komentářů:

  1. reakce na tvůj komentář u mě na blogu.. pro mě bohužel ano.

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to...dobře..moc dobře, ale taky moc depresivně, jesus. O.O
    Ale ráda bych si to někde našla. :D

    OdpovědětVymazat
  3. vypadá to velmi zajímavě! musim do knihovny!

    OdpovědětVymazat
  4. 'Mfg, byla jsem v půlce komentářu, když jsem si to tu úspěšné zavřela. Nevermind.
    Give it to me!

    OdpovědětVymazat
  5. Chtěla bych jen říct, že já jsem Dagmar Pokorná, tuhle knížku jsem napsala před víc jak pěti lety a teď jsem náhodně narazila na tenhle článek - který je asi jediná recenze mého beletristického "počinu", jaká se mi kdy dostala do rukou - a jsem docela ráda, že vypadá takhle živelně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inu, mně to přišlo docela škoda, ale to jste se jistě dočetla. Já jsem zas ráda, jestli vám ten článek k něčemu byl - i když si nemyslím, že ano.

      Vymazat
    2. Já už teď dělám trochu jiné věci, ačkoliv pořád píšu. Jistě bych už ale nikdy nesouhlasila s tím, aby můj text vydal někdo bez mého vědomí - a bez odborné kvalifikace - a to bych radila i všem ostatním. Potom vznikne takový zmetek jako tohle. Bez korekcí, bez řádné sazby, bez redaktora.

      Vymazat
    3. Inu, to mě mrzí, na druhou stranu, výhra byla udaná předem, nemýlím-li se? Ale to se jen domnívám, vy musíme vědět, nakolik by bylo možno do toho vstoupit. Jinak si ale myslím, že každá literární soutěž je více než zrádná - dobrý autor stejně nikdy nemůže psát na povel - krom toho je jen velmi málo lidí, na jejichž názoru mi záleží a domnívám se, že takhle by to měl mít každý... Nikdo se nemůžu vyznat ve všech žánrech, pochopit všechny narážky, všechen podtext... Takže já osobně třeba píšu do soutěží jen, když mě o to poprosí učitelky - mně to nic neudělá a ony mají radost.
      To ale odbíhám. Co se pamatuji na vaši knihu - ale už je to docela doba, přeci jen si ji vybavuji docela matně - nepřišla mi po technické stránce tak hrozná. Na obálku nedám, protože má většinou s autorovým záměrem společné máloco, a co se korekce týče... tu bohužel postrádá většina dnes vydávaných knih. Když k tomu přičtu tvorbu, kterou čtu různě tady po netu, považuji tvorbu bez překlepů a chyb dnes spíš za přepych. Bohužel.

      Vymazat