úterý 22. ledna 2013

Knihy v mých myšlenkách Podruhé - Bezejmenná

[Přeneseno, původně 4. srpna]

Je jen málo věcí strašidelnějších než když objevíte tajného čtenáře. O-m-f-i.
Začínám se krapet bát oken.
Yaoistky jsou všude a každá yaoistka zná Keigh a každá yaoistka, co zná Keigh, zná Iana. Že, Err?

Elizabeth Kimová - Bezejmenná
Bez ilustrací.
Z anglického originálu přeložila Ivana Nuhlíčková
Vydala Euromedia Group, k. s. - Ikar v Praze roku 2002


1) Proč jsem si vybrala právě tuto knihu?
Protože se týká Koreji, to za prvé. A protože je to autobiografická kniha, to za druhé. A protože se tam jedná o dítě, které trpí kvůli válce a pro to mám od přečtění Dětí za mřížemi prostě slabost, to překvapivě za třetí.

2) Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným)
Nenávistná. Jméno.

3) Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem)
Trpět.
(Nemohla jsem se rozhodnout mezi trpět a nenávidět, ale o nenávisti je již ve druhé otázce.)

4) S jakou postavou bych se ztotožnila, případně kým bych chtěla nebo naopak nechtěla být
Om... to se docela špatně posuzuje, protože je tam málo postav a navíc ještě všechny kromě Elizabeth samotné vykresleny málo a když už, tak ohromně subjektivně. Ale tak určitě bych nechtěla být právě Elizabeth, že. Možná bych chtěla být její angličtinářka...?

5) Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Nevím, jak ostatní, ale mě ta kniha celkem slušně donutila držet hubu, když si chci zase začít stěžovat. (A pak pokrčit rameny.)

6) A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav
Přístup k těm všem situacím. Nemohla jsem se zbavit pocitu, že jsem divák nudného přehnaného nerealistického horroru, místo abych se do knihy vžila. Kupříkladu autorka popisuje jak ji manžel bil - proč do toho sakra nedá víc emocí, abych tu bolest cítila taky? Proč se nepostará, abych se taky bála, když se bojí ona? Bylo to tak... faktové.

A konečné hodnocení knihy?
70%

A opět ztvárnění skrz foťák, tentokrát jsou fotky dvě, nemohla jsem se rozhodnout, která je lepší.
Přeberte si je jak chcete.
Já už mlčím~


Žádné komentáře:

Okomentovat