pátek 3. května 2013

Knihy v mých myšlenkách Posedmé - Obraz Doriana Graye

Nemám ráda, když se mýlím, ale co už s tím.
Tentokrát se vážně domnívám, že jsem v pořádku, a tadyhle jsem vyhrabala ve svých Konceptech nějaké KMM, o kterých už vůbec nevím, že bych je třeba, jako, psala, nebo tak, víme? Like, I really don't remember that I wrote it, no ale musely tam být už docela dlouho. Inu, teď jsou tady.
Edit: Aaand, co si myslíte o novém vzhledu? (Který už konečně není provizorní, ehm.)



Obraz Doriana Graye - Oscar Wilde
 Z angl. originálu přeložil J. Z. Novák
Vydalo Lidové Nakladatelství v Praze roku 1971

Mám záhlaví, mám záhlaví! Yaaay!


1) Proč jsem si vybrala právě tuto knihu?
Já vím, že ten, kdo ty otázky zadával, za to nemůže, ale někdy mi prostě přijdou trochu natvrdlé. Je to prostě... Gray. Wilde.

2) Definujte knihu jedním nebo dvěma slovy (přídavným, podstatným)
Fanatické oči.

3) Definujte knihu jedním slovem (slovesem/citoslovcem)
Šílet.
(Ve smyslu šílet po něčem nebo kvůli něčemu.)
(Nejspíš.)
(Ale možná jsou tyhle závorky zbytečné.)

4) S jakou postavou bych se ztotožnila, případně kým bych chtěla nebo nechtěla být
Inu, je pravda, že sir Henry žije přinejmenším podivný a zajímavý život a že ano, měl pravdu v tom, že Dorian je svým způsobem okouzlující, poprvé i naposledy, když to říkal, myslím, že měl pravdu - a pravdu i v tom, že Basil byl možná skvělý malíř, ale také upřímný obyčejný člověk - tak co čekat? Není tu nikdo, kdo by mě vystihoval, není tu nikdo, s kým bych se ztotožnila, ne, i když bych mohla. Jo, myslím, že bych mohla.
Ale nechci.

5) Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, najděte v něm alespoň jedno positivum
Um, miluju celou tu knihu. Nemůžu ji zase ničit a pitvat na kousky a vybrat jenom jednu věc nebo jednu její část - nemůžu. Pardon. Krom toho si ani nemyslím, že bych našla něco lepšího než všechno ostatní, ne tady, takže by to tak jako tak k ničemu nevedlo.

6) A naopak, najděte nějaké negativum, ale jenom jedno, cílem je uvědomit si, co vám na knize nejvíce vadilo
Tak počkat, potřebuju chvilku... přemýšlet... (Uhm, to mi připomíná ten večerníček... Jája a Pája, or sth like this.) No, ne, že by to byl nějaký problém, ale chvilkami jsem měla docela obavy, že se začnu ztrácet ve jménech, ale kupodivu se mi to nestalo, nejspíš jen tak tak, ale nestalo. Takže nejspíš nic, i když jsem doufala, že bude ta noc, kdy Basil přistoupil k obrazu *snaží se moc nespoilerovat*, více rozvinuta, více... nepřeskočena. Myslím tím, že vlastně pak hned bylo ráno, žádné výčitky, žádné přemýšlení, žádné uvažování, zvažování, přemítání, nebo jenom naznačené. I když, ano, nešlo o to. (Haha, Hifi doufá v prodloužení? Tak to je nezvyklé.)


Konečné hodnocení: Určitě vysoké, možná tak... 97%?


Foteška, milášku:

4 komentáře:

  1. Tu knížku jsem četla už kdysi dávno. Říkala jsem si: "Bože, Basil je strašná buzna" Je :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, jo, já vím :D
      Tu knížku by měli povinně číst všichni, máš u mě plus :D

      Vymazat
  2. Já tu knížku začala číst jenom kůli těm náznakům slashe :D

    OdpovědětVymazat