pondělí 27. května 2013

Knihy v mých myšlenkách Poosmé - Oceán v kapce rosy

Yappaaa!
Může mi někdo vysvětlit, proč, když mám rozepsanou miliardu povídek... sednu a rozepíšu miliardtou první?!
Nom, okay, okay. Mám tu další KMM. Štvou mě, protože je dělám asi tak... z... hm... čtvrtiny, možná třetiny knížek, co fakt přečtu, a pak mi chybí čtenářák (protože mi bylo dovoleno KMM jako čtenářák používat, super na tom je, že mám úkol a článek v jednom a nemusím nic psát ručně, takže to jde přečíst :3) a musím je dělat dodatečně, protože se mi blíží termín odevzdání (zasekala jsem se nad slovem termín) (jako... kmíííín).
ehm






Oceán v kapce rosy – Henri Brunel
Zenové příběhy

Z francouzského originálu Les plus beaux contes zen přeložila Galina Kavanová
Obálku s použitím obrazu „Mnich Saigjó u slatiny“ (Ogata Gekkó) upravil Martin Adamec
Vydalo nakladatelství Garamond
Druhé vydání, 224 stran

1) Proč jsem si vybrala právě tuto knihu?
Vlastně jsem si tuhle knihu vůbec nevybrala – dostala jsem ji od Janettiny matky k Vánocům, ještě předminulým, takže 2011. Přijde mi to jako věčnost, co se takové věci děly.
Každopádně, z té knihy jsem měla obrovskou radost. V té době jsem se sice takovými věcmi zabývala spíše okrajově, ale vlastně mě to k tomu nějak táhlo pořád a vlastně právě téhle knize vděčím za to, že jsem si konečně taky o zenu zjistila něco víc.

2) Definujte knihu jedním nebo dvěma slovy (přídavným, podstatným)
Nalezená cesta.

3) Definujte knihu jedním slovem (slovesem/citoslovcem)
Zamyslet se.
(To se snad počítá jako jedno slovo, ne?)

4) S jakou postavou bych se ztotožnila, případně kým bych chtěla nebo nechtěla být
Uh. Sakra, pokaždé tady narazím na nějaký nedostatek, jako, myslím tím u téhle otázky, když se jedná o sbírku povídek. A navíc, tady se to už vůbec nedá zodpovědět – na postavách totiž v nejmenším nezáleží. Poučení je v situaci, v zachování, pointa je ve vzduchu kolem a postavy nemáme soudit.
K čemu taky.

5) Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum
Zase, ten naprosto stejný problém – abych mohla na nějakou takovouto otázku vůbec odpovědět, musela bych vzít každý příběh jednotlivě a vzhledem k tomu, že jsou to příběhy krátké, velmi výstižné a důrazné, je jich v knize spousta (jen obsah má skoro 3 strany) – takže něco takového je vážně nemožné. Ono ale tak nějak zenovým příběhům obecně snad ani nejde nic vytknout. Aspoň jsem nenašla nikdy žádný, o kterém bych řekla, Iane, to je ale blbost.

6) A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovateli/spisovatelce), ale třeba i v chování postav
No, tak jak už jsem zmiňovala o otázku výš (č. 5), vybraným zenovým příběhům, jež jsou v téhle sbírce obsaženy, nemám co vytknout, stejně jako všem ostatním, ke kterým jsem se kdy dostala. Snad jedině, že by celá knha potřebovala korekturu – je v ní docela dost nejen překlepů, ale dokonce i chyb. To zrovna mně samozřejmě vadí, ehm. Taky bych asi čekala více (větších) ilustrací, něco o historii... ne jen surově příběhy. Naopak jak se autor dostal k zenu bych klidně vynechala.

Konečné hodnocení... 70%? Příběhy jako takové jsou skvělé, ale není to práce autora, tak hodně strhávám za zpracování... ale jsem ráda, že mám tuhle knížku doma ^^

Žádné komentáře:

Okomentovat