pondělí 4. května 2015

Cítím se trochu otrávená

Čerstvě vymačkaný jed
v broušených sklenicích na víno
musíš se dívat jen vpřed
přitom však mluvit k nim nepřímo,
aby ti ještě před svobodou
nevzali taky příčetnost
co kdyby třeba náhodou
vzpomněli na tvou reálnost


Čerstvě vymačkaný jed,
jak vlastně chutná, pověz nám,
co kdybychom přidali med?
Odpověz přece, pokud se ptám,
přísahají, že nejsou nepřátelé
vidíš, ochotně nápoj ti sladí
nečekej ale spasitele
pořád je to přec jed hadí


Čerstvě vymačkaný jed,
ještě je úplně vařící,
pojď, dáme ti do něj led
nebudeš ho přece pít vroucí,
aby sis nespálil rty a z nich
ti nesklouzlo nějaké tajemství,
kletba, vyznání a nebo hřích
už tak toho na tebe příliš ví


Čerstvě vymačkaný jed
s jemnou příchutí laskavosti,
musíš si ho vypít hned
dřív, než stihnou zatnout pěsti,
aby ti ještě před životem
nevzali taky lidskost
stěny, co chvějí se vřískotem
nebudou pro ně dost


   je obměkčíš
 je neošálíš
     je nepřekonáš
    je nepřepereš
čím víc jich porazíš, tím víc jich přijde


Čerstvě vymačkaný jed
s jemnou příchutí laskavosti,
musíš si ho vypít hned
dřív, než stihnou zatnout pěsti,
rychle, pospěš si s tím jedem,
bude to bráno jako ctnost
jinak ti ještě před životem
vezmou to poslední - lidskost


5 komentářů:

  1. vážně se mi líbí ten název.
    trochu mě to celé nutí přemýšlet, jak se z hada dá vymačkat jed.
    ta část s mluvením nepřímo je. whoa. víš co myslím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík, mně taky, ehm *egoismus*
      Nijak. Teče sám od sebe hned, jakmile mu podráždíš jedové žlázy.
      uhm, děkuju, vážně
      (já mám nejraději poslední sloku, kterou jsem taky napsala jako první, ale pšt)

      Vymazat
  2. Možná by to mohlo být i naopak. Možná by se had mohl otrávit lidskostí. Mohou pak soutěžit, co nadělá víc škody..

    vladous

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. Nemyslím si, kdybys věděla, jak to vypadá, když píšu... ale děkuju.

      Vymazat