středa 7. srpna 2013

Banánovo-čokoládové muffiny

Muhaahhaha, Hifi se už před nějakou dobou zbláznila do pečení (hlavně, pokud může obarvit těsto) a konečně se rozhodla toho taky nějak využít ve prospěch článku vás. Recept jsem převzala od úžasné C_c (Cervenej_cudlik) a opatřila ho pro vás vlastními poznámkami. Její stránky určitě doporučuju navštívit, na to, že je amatér, je ta holka naprostý poklad ve zdobení :) So, here we gooo:

Banánovo-čokoládové muffiny

 Budem potřebovat:
°2 hrnky polohrubé mouky
°1 balíček prášku do pečiva
°1/2 hrnku cukru krupice
°2 balíčky vanilkové cukru
°1/2 lžičky soli
°1 hrnek mléka
°1/2 hrnku rostlinného oleje
°1 vejce
°2 banány - je super, když už jsou trochu starší, lépe se rozmačkají na kaši :D Takže spíš lehce nahnědlé, než zelené. Ono to i líp chutná.
°čokoládu - kolik chcete a jakou chcete, já dávám klasickou tabulku (100g) Orion na vaření, tedy hořké


Postup:
1) Utřeme vejce s cukrem (klasickým i vanilkovým). Vznikne nám cosi žlutého :D

2) Postupně přidáme další suroviny - doporučuju dělat to opravdu postupně, zamícháte to mnohem lépe, takže dejte nejprv třeba mouku, zamíchejte, pak olej, zamíchejte, prášek do pečiva, zamíchejte etc. Těsto vypadá zhruba následovně:

Banány a čokoládu dávám úplně nakonec, protože to je vlastně ochucení už hotového těsta, ale myslím, že je to jedno... Banány rozmačkat, čokoládu nějakým způsobem proměnit na pidikostičky :D


Čokoládu je asi ve skutečnosti lepší strouhat na struhadle, uhn, ale to bych nebyla já, kdybych dělala věci jednoduše, že.

Taky jsem nějak líná zajít do obchodu a shánět se po plechu na muffiny, takže je peču prostě na normálním plechu, kam je vyskládám. Věřte mi, není to dobré. Ačkoliv chutnají pořád stejně skvěle, nabývají... podivných, ehm... tvarů, spékají se k sobě a tak :"D Takže vám radím, pořiďte si ten plech! Pořiďte si ho!
Kompenzuju si to aspoň tím, že mám strašně cute košíčky :3

3) Předehřejeme si troubu na 180°C a mezitím, než se rozpálí, naplníme košíčky/vymazaný plech na muffiny/vymazané formičky/whatever. Dávejte pozor, i když se to nezdá, to těsto je docela slušně tekuté, tak ať je pokud možno jenom tam, kde má být, okay? :D
A taky je strašně dobré syrové. Errrhm.


4) Tohle je tuším jasné, strčíme muffiny do trouby. Těsto se peče... no, já je mám tím, jak se mi košíčky roztáhnou po celém plechu, docela nízké a peču je aspoň 30 minut a mám je tak ráda. S Err jsme je ale pekly v silikonových formičkách, tedy vysoké, někde 40 nebo snad i 45, nejsem si jistá. Přitom v originálním receptu je jenom 20, takže si svoji vlastní dobu asi budete muset vychytat podle toho, jestli máte radši, když je těsto spíš polosyrové, nebo pěkně připečené :) Každopádně nezapomeňte na trik se špejhlí (strčíte do těsta špejhli a když ji vytáhnete a zůstane na ní těsto, hold si musíte ještě počkat)
Vypadaj jak buchty :D
Muffiny můžete nechat takhle, jako jsem to udělala s touhle várkou, nebo z nich udělat cupcakes tím, že je různě ozdobíte. Já na ně jinak používám klasický máslový krém z pudingu, určitě najdete na netu nějaký recept... kdyby ne, napište ;)

Tuhle fotku fotila Err, ne já ^^

1 komentář: